شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

توليد شيرآلات

خبر آمد خبري در راه است

۱۴ بازديد

توليد شيرآلات معمولاً در خريد اينترنتي شيرآلات كسري مرحله اصلي ريخته‌گري، ماشين‌كاري، پرداخت‌كاري، آبكاري، مونتاژ هستند.

ماده اوليه‌اي كه در ريخته‌گري و شيرآلات استفاده مي‌شود فلز آلياژي برنج است. برنج آلياژي از مس و روي مي‌باشد كه نسبت آن دو در آلياژ تعيين‌كننده نوع برنج با توجه به مورد استفاده آن است. از اين فلز به خاطر كاربردهاي خاص و شكل و رنگ آن در مكان‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند و در صنعت شيرآلات بهداشتي به خاطر مقاومت در برابر اكسايش از آن استفاده مي‌شود. آلياژ برنج با رنگ معروف به زرد برنجي، در برابر كدر و لكه‌دار شدن مقاوم است. مس داخل برنج خاصيت ميكروب‌كشي به آن مي‌دهد.

ريخته‌گري : ريخته‌گري شامل ۳ نوع قالب‌هاي ماسه‌اي و قالب‌هاي دايكست و قالب‌هاي ويژه مي‌باشد. ريخته‌گري به صورت ماسه‌اي همان ريخته‌گري سنتي است كه در آن قالب‌هايي يك بار مصرف از جنس ماسه ساخته مي‌شود و پس از ريختن مواد مذاب در آن و سرد شدن با زدودن ماسه‌ها، محصول مورد نظر بدست مي‌آيد، كيفيت سطوح بدست آمده توسط اين روش بسيار نازل و داراي خلل و فرج فراوان است و حتي پس از پرداخت هم داراي سطحي ناهموار است. ريخته‌گري به روش دايكست هم بيشتر براي توليد قطعات آلومينيومي و آلياژهاي روي استفاده مي‌شود. ريخته‌گري با استفاده از قالب‌هاي ويژه يكي از بهترين و با كيفيت‌ترين روشهاي ريخته‌گري است كه شيرآلات باكيفيت و مرغوب عمدتاً از اين روش توليد مي‌شوند. قالب معمولاً قبل از بارريزي گرم مي‌شود و براي توليد قطعات ريختگي مرغوب همواره بايستي درجه حرارت قالب را كنترل نمود. از ديگر مزاياي اين روش مي‌توان به دقت ابعادي خوب، سطح تمام شده مناسب، كيفيت متالوژي بالاي قطعات توليد شده و عيوب ريخته‌گري كم اشاره كرد.

ماشين‌كاري : ماشين‌كاري شكل دادن قطعه حاصل از مرحله ريخته‌گري با تراش و برش به وسيله ماشين‌هاي ابزار است. در ماشين‌كاري قطعات، بر حسب نوع كار از ماشين‌هاي تراش، فرز، مته، صفحه تراش و دريل ساده استفاده مي‌شود.

 

https://digitaps.ir/product-category/%d8%b4%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%84%d8%a7%d8%aa-%da%a9%d8%b3%d8%b1%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.